In april is de 2e druk van Basisboek Sales verschenen
Basisboek sales laat studenten op toegankelijke wijze kennismaken met sales en biedt een compleet overzicht van het vakgebied. Alle belangrijke thema’s van de salesdiscipline komen daarbij overzichtelijk aan bod zoals de inhoud van de verkoopfunctie, marketing, logistiek, inkoop en relevante financiële aspecten.
Ook het actuele salesconcept accountmanagement komt uitgebreid aan de orde en de student leert hoe moderne organisaties omgaan met salesactiviteiten. Vanzelfsprekend is er ruime aandacht voor de praktische verkoopvaardigheden die elke verkoper zich eigen moet maken. De theorie wordt toegelicht aan de hand van duidelijke modellen en praktische voorbeelden. Verder zijn er stappenplannen opgenomen en vele praktische tips. De student kan er direct mee uit de voeten.
Basisboek Sales is geschikt voor zowel HBO als MBO-opleidingen waar sales/verkoop onderdeel van het curriculum is. Bovendien sluit het boek volledig aan bij de NIMA Sales-A en Basiskennis Sales exameneisen waarmee het de student helpt zich optimaal voor te bereiden op deze examens.
Inhoud:
1 De salesomgeving
2 Sales en planning
3 De salesfunctie
4 Marketing en de invloed op sales
5 Klantenmanagement
6 Accountmanagement
7 Inkoop en logistiek
8 Financiële aspecten en commerciële calculaties
9 Communicatie en andere vaardigheden
10 Het salesgesprek